En verdistrømsanalyse er et fantastisk verktøy til å få overblikk over verdistrømmen i bedriften/organisasjonen. Den kartlegger på en visuell måte hele den verdiskapende prosessen fra “kunden” bestiller varen til den leveres. Dette gir oss en unik mulighet til å få overblikk over de aktivitetene, som ikke tilfører verdi til “kunden”. Det kan siden brukes til å luke vekk den sløsing som ikke er verdiskapende.
Lean Quality Management kan hjelpe bedriften deres med å gjennomføre verdistrømsanalyse, gi opplæring innen forbedringsarbeid og hjelpe dere til å bygge en kultur for kontinuerlig forbedring
0 Comments
Gang på gang hører vi at folk har for travelt eller for dårlig råd til å jobbe med kontinuerlig forbedring. Spesielt i disse tider, hvor konjunktursvingningene gjør konkurransen enda hardere. Dette er en argumentasjon som biter seg selv i halen. Oftest kan små justeringer og prioriteringer bidra til å frigi tid og resurser til kontinuerlig forbedring. Forbedringene kan da igjen bidra til økt kundetilfredshet, reduserte kostnader og bedre personalpolitikk. Hvilket gir økt inntjening og bedre tid!
Se inspirende foredrag av Mark Graban: https://www.youtube.com/watch?v=g202QmfzpFo og innlegg av Michael Orzen: http://www.lean.org/LeanPost/Posting.cfm?LeanPostId=340 |
Archives
April 2021
Categories |
Services |
Company |
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
|